Újra itt

Újra itt vagyok. Túléltem egy karácsony előtti kirúgást, egy új munkalehetőség keresési procedúrát és egy karácsonyt. A testsúlyommal és egészségemmel ezen idő alatt sajnos nem nagyon sikerült foglalkoznom, majdnem vissza is tértem a kiinduló pontra. Február 19-én reggel 95,4 kg voltam, 23,9% testzsír százalékkal és 39% izommal. Ez azt jelenti, hogy zsírban felszedtem kb. 5 kg-ot, izomból sikerült valamennyit átmenteni.

Mivel megfogadtam, hogy nem leszek újra 97 kg és afelett, így újra nekiindultam a dolognak. A helyzet kicsit egyszerűbbé is vált, mert itthonról dolgozom, így lehetőségem van egészséges kaját beszerezni és elkészíteni.

Az egyik nagy változtatás, hogy reggelire egy saját fejlesztésű shake-et készítek. Ami nagyon jó benne, hogy teljesen feltölt, rendesen érzem a hatását és gyorsan-egyszerűen elkészíthető. Teli van jó szénhidráttal ami reggel ad egy nagy lökést és feltölti a kiürült szervezetet. Van benne kb. 25g fehérje, ami ugyancsak fontos az izmok feltöltéséhez és a jóllakottság érzésének fenntartásához. A recept nem nagy cucc: 1 banán, 1 alma, 1 kiwi, 3 evőkanál zabpehely, egy kicsi gyömbér, 30g fehérjepor és 1 pohár tej. Ez az egész képes reggel kiszolgálni a saját 95kg-om, szóval mindenki átalakíthatja a saját testsúlyára. 
Az egészet összeturmixolom és olyan finom ízű reggelit kortyolgatok, amilyet rég nem ettem :)
Persze a gyümölcsöket lehet variálni, és akkor mindig más ízű a reggeli.

img_20160225_082756.jpg

img_20160225_083356.jpg

Ebédre igyekszem mindig sovány húst készíteni gyorsan grillezve, mellé saláta (madársaláta, saláta, répa, stb.), szóval az sem unalmas. Öntet nincs rá, csakis finom olivaolaj. 

Délután Frischkäse, ami otthon cottage cheese néven fut. Hiába kicsit sós ízű, pár szelet gyümölccsel nagyon finom uzsonna készül belőle és tele van fehérjével.

Estére marad a tojásrántotta ugyancsak zöldségekkel.

Az ivást egyszerűen oldom meg: egész nap 3 liter vizet iszom, plusz reggel és délután egy kávé.

Ahogy látjátok, a kenyér és péksütemények teljesen kimaradnak, illetve a cukros cuccok is.  
Amit megengedek: vasárnap csalónap, akkor jöhet minden :)

A mozgás:

Heti 2x erősítő edzés egy EMS (otthon speedfitness) stúdióban, illetve minimum heti 3 futás, 40-60 perc körül. Ebből egy alkalommal erősítővel együtt, amolyan HIIT jellegű, azaz futás közben minden padnál fekvő, illetve 10x rövid de teljes erőbedobásos sprint.

Az eddigi eredmény:
2016.02.26-án reggel 8:00-kor
93,6kg  (előző: 95,4kg) testsúly,
22,7% (előző 23,9%) testzsír
39,3% (előző 39%) izomtömeg.
Integetés az elmúló hátfájásnak ;)

Azaz 1 hét alatt -1,8 kg, -1,2% testzsír, +0,3% izomtömeg, no hátfájás :)

Szépen alakul :)